onsdag 18 maj 2011

Jag vill göra en skillnad för dig

Men det kan jag inte.
Varför skulle jag kunna göra större skillnad än någon annan du träffar om dagarna?
Varför skulle jag vara bättre än någon annan?
Och varför skulle jag vilja göra saker mer än nån annan?
Töntig jag är som tror att jag inte bara är en i mängden, utan att jag tror att jag är speciellare än din bästa vän?

Men, jag är inte bara en i mängden.
Jag är inte normal.
Jag vill mer än din bästa vän.
Men, jag kan ändå inte göra någon skillnad i din vardag.
Jag kan inte förbättra synen på allt du ser ner på.
Jag kan inte förändra allt vi fruktar.
Även om jag vill, även om jag är speciell, även om jag vill så mycket mer än någon annan, så kan jag inte.
Fan att jag inte kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam