tisdag 14 december 2010

L'alcool peut créer autant de problèmes, pourquoi ne le vois pas?

jag har börjat fundera lite, över vad alkohol kan åstadkomma, och hur det kan förvandla snälla och glada människor till svin..
det känns så fel att dryck, som i princip alla tycker om att ha att göra med,
kan skapa så mycket problem.

det finns personer som inte alls blir arga å sviniga med alkohol i kroppen, dom kan bli glada, skrattiga, mycket mycket trevliga..
medans andra kan bli arga, bråkiga, och bara allmänt arg.
det är sjukt hur det kan påverka så mycket..

och sen kommer man till dom människor som får stora minnesluckor, dom vaknar upp dagen efter och undrar vad det är som har hänt, för dom minns ingenting..
hur kul är det?
man kan ha skämt ut sig fullständigt, gjort något som andra personer kommer snacka länge om, tillochmed kanske reta dig för. och du minns inte ens att du har gjort det?

därför förstår jag inte hur man kan tycka det är kul, att dricka sig klapp kanon, inte minnas något från dagen före, må dåligt, spy, ha ont i skallen, spy lite till.. må så dåligt så man säger att man aldrig ska dricka igen..
sen kanske helgen efter dricker man exakt lika mycket igen?
är det inte roligare att dricka lite mindre och komma ihåg allt roligt från kvällen?
det är iallafall vad jag gör & tycker, alla tycker ju olika, men detta är min åsikt.

1 kommentar:

  1. Provar igen, kommentaren ville inte komma fram...
    Vad klok du är Matilda, helt rätt inställning:))). Kramar /mamma

    SvaraRadera

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam