torsdag 25 mars 2010

om att få tillbaka dåliga minnen av en låt

alltså det finns en låt som heter; you better die young - nomy , och den är bra..
men usch så jobbigt det är när jag lyssnar på den..
då får ja en flashback från den dåliga tiden i mitt liv, som började efter sommarlovet...

jag tror aldrig att jag bloggade om den dåliga tiden..
jag kan dra den korta versionen...
jag hade blivit sårad av en kille, rejält sårad, han gav mig falska förhoppningar och var ett riktigt svin... men iallafall så blev de så att jag slutade äta. och jag sov jättedåligt..
på en månad åt jag ingenting, eller jo, en enda grapefrukt på kvällen var det enda jag åt på 30 dagar!
jag var jättedeppig, jättetrött, jättehungrig men ingen lust till att äta..
höll nästan på att krocka med en bil när jag körde traktor på skolan för att jag blev yr i trafiken... illa...

men iallafall att på 29 dagar gick jag ner 14 kg...
jag magrade liksom bort.
skolan gick asdåligt.. mina föräldrar började så småningom märka att något var på tok.
och förlåt mamma å pappa att ja inte kom till er direkt...
det skulle jag ha gjort, men de blev inte så..

jag började gå till kuratorn, men jag kände att de inte hjälpte så mycket..
jag tackar mina underbara vänner som stöttade mig i alla jobbiga situationer. ett stort TACK!

men till slut fick jag börja ta tag i mitt eget liv.
det blev bättre och bättre för varje dag som gick..
jag började må bättre i september-oktober, men blev extremt sårad igen på min födelsedag den 26e november. den 27 november kom oskar in i bilden.
där förändrades hela mitt liv, och jag är så sjukt glad för det!
han är de bästa som hänt mig. han vet inte riktigt om det, men de är han som tog mig upp på fötter igen. och nu, nu är jag lyckligare än någonsin.
och många gånger har jag funderat, hur mitt liv hade sett ut om jag inte träffat oskar..
och jag har inget vettigt svar.. folk jag pratat med om det har sagt att dom tror att jag skulle vara sjukt deppig. och alla är så glad för min skull.... tack!
men iallafall, jag mår bra... riktigt riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam