måndag 20 april 2009

om att praktisera

ja, jag har APU - praktik i två veckor på stallet. känns väldigt skönt, att inte behöva åka till öjebyn på två veckor till, och eftersom att jag redan haft lov i en och en halv vecka, så blir det att vara hemma i 3½ vecka! :D

idag började jag klockan 8 och slutade vid 16-tiden, och när jag kom dit så tog vi ut hästarna, sen mocade vi hela stallet och efter det så fodrade vi dom och sen vattnade vi dom. sen hade vi lunch då jag åt en snabbpizza - billys pizza - riktigt bra snabbmat, inte så nyttigt, men man blir mätt på det om man ska ta en snabb och lätt lunch. sen gjorde jag inte så mycket mer, städade i sadelkammaren och diskade ur vattenkoppar och krubbor i hästarnas spiltor, vattnade lite blommor, gick ut med erikas hund, och sen fick jag sluta.. då bad elsa att jag skulle skjutsa henne till busstation för att hon skulle hem, men först ville hon på dollar, - och snäll som hon var så bjöd mot mig på en glass för att jag skjutsade henne =)

en magnum java, riktigt god, har aldrig smakat den förut, det blir då en glass jag tänker köpa igen =)

och justja! jag vill tacka pappa och gabriella för detdär extra....

och mamma, som jag vet bara vill hjälpa till!

jaja, ska gå nu =) ska upp tidigt

vi hörs!

/m,

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du förstår att jag gnatar för att jag vill dig väl=) Puss på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Magnum Java, jag älskar den! :D

    SvaraRadera

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam