lördag 28 mars 2009

om en underbar lördag

idag, har jag varit på vittjåkk med elsa, mamma, markus, ebba och yatzy! var där från 10 - 13 ungefär.. och det var riktigt skönt att komma ut, fast det var inte lika bra före idag som förra helgen, och idag blåste det ganska mycket också, men solen var iallafall framme..
sen skulle jag och elsa på stallet, så då for vi hem och då följde ebba med också.
så då fixade vi med ponnysarna, graphit som jag skulle rida och bellami som elsa skulle gå med vid vägen där ja red..
gjorde i ordning dom och sen for vi ut, sen frågade elsa vars vi skulle rida och då föreslog jag att vi skulle rida hem till mig, bara för att mamma skulle få se mig rida.. och det gjorde vi :)
det gick bra på ditvägen, lite skvättig, för alla skotrar som räjsa förbi! (blir så arg på alla som kör så fort!)
och hem gick det inte alls, hoppade till för varenda liten grej, så vid mormor så hoppade jag av och gick med han hela vägen tillbaka till stallet, jobbigt med en bråkig ponny! ;)
det tog sin tid, men efter ett tag var vi framme vid stallet igen..
då gick vi in i ridhuset och elsa höll en liten lektion för mig, men jag travade bara, kände att det var bäst.. sen tog vi av han sadeln och tyglarna och lät han rulla sig i sanden i ridhuset.. han rullade sig två gånger och tyckte det var riktigt skönt - tror jag iallafall ;)
menmen, ska gå ner och äta nu!
vi hörs!
/m,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam