fredag 27 mars 2009

om att komma till stallet

och känna den underbara lukten som man möts av direkt när man kommit in på området. underbart!
jaja, jag kom till stallet ganska tidigt idag, ungefär vid 12, och ja skulle inte rida förräns 15. men janne skjutsade mig, snällt av han!
så jag var där en stund och gjorde ingenting, och sen kom elsa-lisa, så då följde jag med henne när hon hämtade in sin ponny bella, och sen skulle hon ut och gå med henne, och jag hade bra med tid, så jag följde med henne.. vi gick bort mot dollars och sen ner mot skelleftebil, men sen vände vi, för att hon skulle få skjuts för att fara hem, menmen, påväg mot dollars, så pratade vi om hur irriterad man kan bli på bilförare när dom kör så snabbt förbi stallet och när man är ute och tex rider eller är ute och går med hästar/ponnysar.. dom borde verkligen sakta ner, eftersom att det kan hända stora olyckor om en häst blir skrämd.. speciellt dom som kör lastbilar.. det är riktigt livsfarligt.. dom gasar på som bara den på en 30-väg..
kommunen borde låta oss sätta upp skyltar om att dom ska sakta ner, bara för säkerhetens skull.. jaja, nog om det..
jag fick iallafall min ridlektion som jag längtat efter, kul, men jobbigt!
för då har jag inte ridit på ungefär 3 månader, och då sätter jag mig på en snäll men seg häst och ska göra öppnor och slutor, och jag behöver bara säga ett ord om de : JOBBIGT! :D haha..
jag kommer ha riktigt mycket träningsvärk imorgon..
menmen, nu ska jag strax ner och äta.
vi hörs!
hör av er!
/m,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam