onsdag 18 mars 2009

om en friluftsdag

igår hade vi friluftsdag hela dagen, och jag valde att fara till kåbdalis, man kunde välja mellan en rad olika aktiviteter, men de blev kåbdalis för mig då.
jag ångrar att ja inte tog med mig slalomutrustning eller hyrde, mamma erbjöd mig att ja skulle få hyra, men jag tackade nej. men det blev så långtråkigt efter ett tag, och det såg så härligt ut i backen, så jag ångrade mig stort!
jaja, men mamma sa då iallafall att vi ska till vittjåkk till helgen om det är bra väder, så nu hoppas jag på det.. jag har inte stått på skidor på hela vintern, så de känns som att det är dags nu!
nu snart har vi livskunskap, och då ska vi prata om konflikter i hemmet, ska faktiskt bli ganska intressant, och lektionerna brukar bli roliga när vi har tobbe, gympalärarn, han är en rolig prick! :p
vi hade LH på morgonen, och det är lantbrukets husdjur som de förkortas, hade bara teori, vilket var riktigt skönt, för jag ville inte börja lukta ko direkt på morgonen och gå runt och stinka sen.
och jag å lisa ska, nästa tisdag, upp och mjölka halv sex på morgonen, så då blir det att stiga upp 5. och det är inte frivilligt, faktiskt lektionstid, men då är vi lediga måndagmorgon vilket är riktigt skönt. kommer nog vara riktigt trött, stiga upp, sen släpa sig till laggårn, och sen mjölka, sen gå på frukost, och efter det ska vi vara i laggårn igen ;)
kul, men tröttsamt.
jaja, nu ska jag strax gå på lektion, och just ja! jag ska och kolla på en till lägenhet idag, klockan 17. hoppas den är fin!
vi hörs!
/m,

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa din blogg Matilda!!!
    Kramar från mamma, längtar tills imorgon då vi ses!!!

    SvaraRadera

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam