torsdag 22 december 2011

Juljuljul

Antingen eller:

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på GreveholmDieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst


Hur och med vilka ska du fira jul i år?Imorgon den 23:e ska jag, Markus, Pappa, Gabriella och Edvin + två vovvisar fara till Stritjomvare, sova över där, och sen julafton ska vi fara först till farmor sen far jag och Markus till mamma och firar jul där. Men med vilka har jag ingen aning om ;) Det blir som en julklapp i sig!


Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har önskat mig lite hemmagrejer tillexempel påslakansset, sen lite kläder åt mig och ett hundhalsband åt Nea mm.


Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?Jag gillar julklappsverkstaden, Musse och gänget i husvagnen mfl


Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, oftast!

Har du firat jul utomlands någongång?

Nej det har jag aldrig gjort, och det vill jag inte göra heller. Jag vill ha en riktigt vit jul, och det skulle jag inte få om jag for utomlands! =)

Vilket jullåt är den bästa?
Julen är här, Himlen i min famn, typ alla Carolas jullåtar!


Vilken julfilm är den bästa?
Jag gillar Grinchen, Astrid Lindgrens jul, Santa Clause, och Disneyfilmerna som handlar om julen.


Har du varit Lucia någongång?
Haha, typ när man gick på lågstadiet och alla tjejer fick vara lucia för annars skulle det vara orättvist! Men annars har jag inte varit det, och har inte velat det heller :)


Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Åh, det vet jag inte på rak arm, men alla hemma på slalomstigen, men också på nygatan och ringelvägen också! Alla julaftnar hos farmor och alla andra också! :P 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam