söndag 7 mars 2010

om att äta älgtestikel

ja, om man läser rubriken så låter de inte nice..
första frågan ja fick; var det gott?
och ärligt talat så vet ja inte, för ja kände ingen smak..

det var testikel-party i gråträsk igår, och jag var där med oskar och hans familj :)
riktigt trevligt var det iallafall.
trevligt folk å god mat (förutom.. ja, testiklarna)
förutom T så var det blodpalt å älgkött, å de var mycket gott! :)

ja ville egentligen inte smaka, men oskar "tvingade" mig...
han hotade med en sak som ja inte ville riskera ;) men kanske inget jag ska skriva ut här ;) haha

så först skar ja loss en bit, stoppa den i munnen och svalde den hel å sköljde ner med cola ;b
men tydligen så dög inte det.
så oskar skar lös en pytteliiiiten bit å sa att om ja tuggade den å svalde så skulle han vara nöjd...
men haha, jag gruvade mig i typ 2 timmar, för ja ville verkligen inte.. satt bara å kollade på den..
ja mena, hade dom sagt att de var typ köttbullar så hade inte ja gjort så stor sak av det.. men nu var det ÄLGTESTIKEL.. ja mena, seriöst, man hör ju på namnet så äckligt det är.
inte niice..
haha, åså alla killarna runt bordet "trakasserade" mig för att ja inte klara av det.
men, jag sa iallafall till oskar att ja skulle äta upp den, men inte runt bordet så att alla kunde se..
ja sa att jag skulle gå in på toa å äta upp den.. men han ville ju tydligen se så han inte trodde att ja spolat ner den i toan..
så då följde han mig ut ur rummet där alla satt.. åså gick vi ut i korridoren..
tog den pyttelilla biten + min cola (viktigt)
gick ut mot en trappa, stoppa in den i munnen, tuggade EN gång och svalde, åså drack ja en massa cola ;b
haha, han frågade sen om de nu var så farligt.. å , nä, det var det inte,.. smakade ju inte ens något..
förstår inte varför ja gjorde så stor sak av det ;)

men efter det så var oskar iallafall nöjd (; känns då bra de :D haha..

sen så, kom de upp en diskussion runt bordet om att äta häst. och när den tråden kommer upp så är jag sjukt envis. jag ger mig aldrig. haha. alla var emot mig, men nej! jag gav inte upp ;)
sen så sa mannen mittemot oss att i ett förhållande ska man inte vara överens i alla ämnen, för då håller det inte..
oskar sa då att vi nästan aldrig är överens..
å vet ni vad han sa då?
"ni är ju som gjorda för varann"
ååååååh :) ja blev så glad, inombords!

hehe, men vi for hem ganska tidigt.. elva for vi hem, de räckte då för mig. jag var halvtrött men oskar var tröttast :) faktiskt ganska skönt att komma "hem" tidigt (:
det var en riktigt bra kväll, vi firade dessutom 3 månader igår :)

det blev då ett långt inlägg idag!
menmen, nu ska ja hoppa i duschen åsen gå till oskar!

M A T I L D A O S K A R

3 kommentarer:

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam