onsdag 15 april 2009

om att bli rädd

igår, blev ja gode skakis påväg hem från hanna..
jaja, först ska jag bara säga att jag for till hanna på moppen från mamma, och såg en film - fjorton suger - sen prata vi lite, efter de blev vi supertrötta, så jag for hem vid tolvtiden..
tog moppen, och bestämde mig för att köra samhällsvägen hem istället för bakgator. så då när jag skulle göra hem och jag var vid teckans + laponia, så blev de nå fel på moppen, när jag gasade så fastnade gasen, och även om jag släppte gasen så körde de lika fort som då jag gasat, men då om jag bromsade så stannade den ju, men då skulle jag in på en parkering brevid laponia, och då var det grus på parkeringen, och den ville inte stanna heller, så sen upp på trottoaren och nästan ner i diket, men då stannade den, och den stängdes av.
var helt skakis, shit - mitt ben skakade som ja vet inte vad. och sen ville den inte starta, så jag stod på trottoaren med en moppe som inte kunde starta, så då ringde jag mamma och berättade vad som hänt, så då fick jag gå med moppen ända hem från lappis - snacka tungt och jobbigt..
komme mig hem, och var helt slut så jag somnade nästan direkt.
imorse, berättade jag för janne, och han sa att "gasvajern" antagligen gått sönder..
själv trodde jag bara att den frusit fast, och jag hade faktiskt rätt, när vi kommit hem från grandal idag (jag hade lånat jannes moppe) - så provade jag att starta moppen, och då gick den igång, så jag sprang och hämtade janne, och han sa att jag hade haft rätt =)
så nu ska jag i fortsättningen inte köra på kvällarna, inte nu då det är så kallt ute.. :>
menmen
vi hörs!
/m,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam