söndag 1 mars 2009

om ett kalas

idag, vaknade jag ungefär 11, då mamma frågade om jag skulle med till kjell, lena och alma för att gratta kjelle som fyller år idag! såklart ville jag med, så jag gick och duscha, sen gick vi :D
mamma, markus och ebba skulle förbi statoil påväg dit, så jag tog yatzy och gick över sjön. hade henne såklart lös, för att hon alltid brukar vara snäll och springa, hon älskar det.
så då blev det nå konstigt, för att jag var påväg upp till vägen igen, när jag ska: "hopp och lek" till yatzy, som alltid får henne att, ja - hoppa och leka..
så då sprang hon, över hela sjön, jag skrek och ropade, och ja fick nästan panik, hon lyssnade inte. så då ringde ja mamma och sa att markus skulle gå mot skotrarna vid laponiakåtan för att yatzy sprungit iväg för mig. såklart så kom hon inte, så jag fick springa efter henne.. hon var påväg hem! blev faktiskt riktigt rädd, för jag trodde att hon skulle bli överkörd..


jaja, efter flera skrik, lite ramlande i snön, panik och en massa, så kom hon iallafall tillbaka till mig.. satt där ett tag och vila ut, fick ont i halsen..
men hon förstod nog inte riktigt vad hon gjort då..
gick till kjell och lena, hon fick ligga i hallen, och sen kom mamma och dom.


jaja, ska till stallet med hanna ikväll, för det är en häst som är sjuk, hon kanske inte ens klarar sig. så vi ska dit, och kolla till henne.. vill inte att hon ska dö.

menmen, skriver mer sen!

vi hörs!

/m,



sessan, min vän. bli bra!

4 kommentarer:

  1. så söt pålle ;>

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas också att hon ska bli frisk:)

    SvaraRadera
  3. tack å lov så blir hon juh bara bättre och bättre..! <3 //Hannanilsson

    SvaraRadera
  4. ja vi får hoppas att hon blir frisk lilla sessan min skötis<3

    SvaraRadera

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam