söndag 28 november 2010

J'ai une vie merveilleuse

har haft en såå sjukt bra helg, så jag kan inte ens beskriva det i ord!
fredag - fyllde jag 18, fick en massa tårta och presenter, bland annat, pengar, presentkort, smink, ridchaps (stavning), chokladkit, schampookit, BIL, smycken.. säkert nåt mer men jag är glömsk you know ;)
lördag - var vi på innebandy på dagen, sen for jag, oskar och hanna ut å käkade på afrodite. sen for vi hem och började dricka.. sen vid halv elva så for jag och oskar till lappis, fysatan vad kul! :) oskar fick mig tillochmed att börja dansa, och då har han verkligen lyckats bra!! men jag hade riktigt kul! kommer aldrig glömma!
söndag -började dagen med lite... tårar. men det blev sen så att jag följde oskar till lule för innebandydag! :) tyvärr så förlorade dom matchen :/ men på väg till luleå, så ringde pappa när jag satt i bussen, och började prata om en hund han sett på blocket.. ☺ och då började han fråga om jag skulle vara intresserad av den, och att jag sen skulle läsa ett mejl som han fått av ägaren till hunden. och allt lät sååå superbra! (kan fortfarande inte fatta att de är sant!?) så sa han att jag skulle höra av mig när vi kommit hem.. så när vi kom till arvidsjaur så hämtade pappa oss på busstationen så for vi och kollade på hunden.
det är en blandrastik på 1 år som heter Nea, en blandning mellan labrador, rottweiler och schäfer, och hon var såå urgullig och såååå fin! helt klart min typ av hund.
så när vi steg in genom dörren, så ändå när hon var nyfiken på oss så var hon ändå såå lugn.
kan inte se några som helst problem med den hunden.
så det är bestämt, jag får ta hem henne på fredag.
det blir en tidig julklapp från pappa och gabriella! :D
jag hade kunnat ta med henne ikväll, men ägaren hade inte fått vaccinationsintyget från förra ägaren ännu, och jag måste ha det för att ens kunna ta henne till skolan, + att jag inte har någon hundgård ännu. så Måste fixa det i veckan! :)
jag längtar så mycket så jag tror att jag snart smäller av!!!!

en hund har ju stått på min önskelista så länge jag kan minnas. och nu går min dröm i uppfyllelse!!!!!!
 SÅÅÅÅÅ UNDERBART!!!!!!!!!!

JAG ÄLSKAR MITT LIV OCH ALLT OCH ALLA SOM HAR MED DET ATT GÖRA!!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

lämna gärna en liten kommentar här! :)
det gör mig väldigt glad!

reklam